Loading

wait a moment

Nejlepší čas pro expanzi do zahraničí je právě teď!

Expanze do zahraničí láká většinu českých eshopů. I přes zvláštní období, kterým si právě procházíme, jde ovšem o ideální období pro rozšíření podnikání.

Zahraničí láká většinu českých obchodů

Zahraniční zákazníci jsou pro české eshopy čím dál větším lákadlem. Podle dostupných statistik se totiž velké množství českých elektronických obchodů snaží uchytit právě v zahraničí. Přispívá k tomu i fakt, že mezinárodní přeprava je mnohdy levná a rychlá. Nejdůležitějším faktorem je ale tvrdá konkurence v tuzemském rybničku.

Z dostupných statistik tedy vyplývá, že až 69 procent českých internetových obchodů by rádo expandovalo i do zahraničí. 40 % z tohoto počtu se pak o expanzi reálně pokusí. Nejde přitom pouze o doménu velkých domácích hráčů. Čím dál častěji zkoušejí své štěstí i menší firmy a eshopy. Na větších zahraničních trzích tak mají mnohem větší šanci urvat si svůj podíl a dosáhnout na mnohem větší zisky než v tuzemsku.

Expanze není pro každého

Ba co víc, doba tomuto procesu více než přeje. Nejenže je přeprava zásilek do zahraničí poměrně levná a rychlá, i zákazníci chtějí nakupovat na zahraničních obchodech. Dokazují to i statistiky českých dopravců, kteří jen v minulém roce odeslali téměř 10 procent všech balíků z eshopů do zahraničí. Čtyři z 10 evropských online zákazníků navíc neváhá a nakupuje i v zahraničních eshopech.

I když expanze na první pohled vypadá jako skvělý nápad, není to nic jednoduchého. Firma musí mít jistotu, že přeprava zásilky do zahraničí bude spolehlivá. Tedy taková, aby nebyla příliš drahá a pomalá. Dále je potřeba dokonalá znalost místního trhu a zvyklostí. A požadavků, bez kterých se na zahraničních trzích neobejdete, je mnohem víc. Do expanze se posťte tedy jen v případě, že budete mít dostatek informací a znalostí. V opačném případě vás může čekat náraz do tvrdé zdi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *